ldaily

  • ۰
  • ۰

بسته بندی و نقش آن در بازاریابی و فروش 4ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

بسته بندی و نقش آن در بازاریابی و فروش

در موضوع تولید و فروش امروزه دو دیدگاه متفاوت وجود دارد .دیدگاه اول که آنرا دیدگاه مبتنی بر فروش می نامند بر تولید و سپس فروش می اندیشد .در این دیدگاه تولید کننده قبل از آنکه بازار محصول و مشتریان خود را بشناسد اقدام به تولید کالا نموده و آنگاه با توسل به روشهای تبلیغی مختلف تلاش می نماید کالاهای تولیدی خود را در بازارهای مختلف به فروش برساند. در این روش قطه شروع تولید، بنگاه تولیدی است . این دیدگاه یک دیدگاه سنتی در تولید می باشد و با عنایت به تنوع سلائق و تغییرات سریع سلیقه مصرف کنندگان و از طرفی محدودیت سرمایه و زمان نمی تواند در دنیای امروز منجر به کسب درآمدهای مورد انتظار شود . دیدگاه دومی که از آن به دیدگاه مبتی بر بازار و بازاریابی یاد می شود، معتقد است امروزه قبل از اقدام به تولید یک کالا باید بازار های آن کالا را شناخت و سپس متناسب با توان تولیدی خود ، بازار مورد نظر را انتخاب و مشتریان(متقاضیان) آن کالا را در بازار انتخابی از جنبه های مختلف از جمله وضعیت درآمدی ، سلیقه و انتظارات شناخت و آنگاه اقدام به تولید کالایی نمود که از تمام لحاظ منطبق با خواست مصرف کننده آن کالا باشد . در این نگرش از تولید ،نقطه آغاز فعالیتهای تولیدی بجای بنگاه تولیدی بازار آن کالا خواهد بود . با این نگرش می توان گفت که کالا قبل از تولید، بازار فروش خود را یافته و شاید بهتر بتوان گفت که کالا قبل از تولید فروخته شده است . در دنیای امروز دیگر کسی حاضر نیست که ابتدا تولید نموده و سپس در جلوی بنگاه خود به انتظار مشتری بنشیند .

در نگرش مبتنی بر بازار نوع کالای تولیدی، نوع بسته بندی،نحوه توزیع ، نحوه فروش ونوع و نحوه خدمات پس از فروش برای بازارهای مختلف متفاوت است . در نگرش مبتنی بر بازار تولید کننده نمی تواند برای بازارهای مختلف یک محصول خاص، نسخه ای واحد بپیچد . توان خرید در بازارهای مختلف متفاوت است ، بعد مسافت در بازارهای مختلف متفاوت است ، سلایق در بازارهای مختلف با هم متفاوتند و خلاصه اینکه نگرشهای مصرف کنندگان در بازارهای مختلف یک محصول با هم متفاوت است و تا زمانی که بازارها از جهت مشخصه خاص خود شناسایی نشوند نمی توان کالائی تولید کرد که در آن بازار خریدرا داشته باشد .

بر پایه نگرش مبتنی بر بازار،باید نوع ، اندازه، قیمت، طعم، بسته بندی،شیوه تبلیغ و.....کالا برای بازارهای مختلف متناسب با خواست آنها باشد . در یک مفهوم عام هر نوع فعالیتی راکه منجر به ایجاد ارزش افزوده برای کالاها گردد یک فعالیت تولیدی می نامند و با این تعریف از تولید حتی نوع بسته بندی،شیوه و کانالهای توزیع و کلیه اقداماتی که صورت می گیرد تا کالا به دست مصرف کننده برسد جزو فعالیتهای تولیدی می باشد . بنابر این نگرش تولید کننده ضمن آنکه باید تلاش نماید تا کالائی متناسب با خواست مصرف کننده تولید نماید، باید بر کانالهای توزیع کالای تولیدی خود نیز نظارت نماید تا اجحافی در حق مصرف کنندگان کالا(مشتریان خود) صورت نگیرد . در نگرش مبتنی بر بازار ،تولید کننده سود خود را با رضایت مصرف کننده تضمین می کند نه با میزان فروش خود . در این نگرش نظرات مصرف کنندگان ارزشمند ترین عامل برای بهبود شیوه های تولید و افزایش کیفیت قلمداد می شود.

در شیوه تولید مبتنی بر بازار بسته بندی کالا از جایگاه ویژه ای برخوردار است . چه بسا کالائی که شاید از نظر تولید کننده از نظر کمیت در حدی نباشد که نیاز به بسته بندی آنچنانی داشته باشد و به قولی شاید از نظر وی هزینه بسته بندی آن کالا هزینه ای برابر و حتی بیشتر از ارزش خود کالا داشته باشد، اما باید توجه داشت که مشتری خاص آن کالا در یک بازار خاص ممکن است همان کالا را با بسته بندی مورد نظر خود به چند برابر قیمت واقعی خود کالا خریداری نماید اما بدون بسته بندی حتی حاضر به خریدن آن کالا نباشد تا چه رسد به اینکه بخواهد قیمت مورد نظر تولید کننده را بپردازد. شاید راه اندازی خط تولیدی که بتواند قند حپه و یا آبنبات را در قللبهای دو تایی بسته بندی نماید از نظر تولید کننده خاص آن چندان مقرون به صرفه نباشد اما باید توجه نموده که نیاز به چنین بسته بندی برای مصارف خاصی همچون مصرف در قطارها، هواپیماها، اتوبوسها و حتی هتلها وجود دارد .

شاید بتوان انتظار داشت که ترشیجات تولیدی در منطقه ای خاص را در همان منطقه بصورت باز و فله ای ویا در ظروف پلاستیکی به فروش رساند اما نمی توان به فروش آن در بازاری دیگر به این شیوه امیدوار بود . امروزه تولیدکننده آبنبات بجنوردی نمی تواند بدون توجه به سلائق میلیونها مسافری که سالانه از این منطقه عبور می کنند به فروش بیشتر در فصل مسافرت ( حد اقل در حد مورد انتظار) امیدوار باشد . بسته بندی آبنبات به شکل سنتی که دهها سال است در بسته های پلاستیکی صورت می گیرد که در صورت ورود هوا به داخل آن موجب خشک شدن ابنبات وتبدیل آن به یک تکه استخوان بی مصرف می شود نمی تواند موجب جلب مشتری گردد . هنوز مسافران عبوری آبنبات بجنورد را به شکر پنیر می شناسند .بدون توجه به نوع بسته بندی وخواست مصرف کننده صنعت آبنبات بجنورد نمی توان امیدی به توسعه داشته باشد . اصولا مفهوم توسعه یعنی شکستن قالبهای سنتی و هماهنگ شدن با تحولات روز دنیا. امروزه تولید کنندگانی در بازارهای رقابی موفق خواهند بود که بتوانند تولیدات خود را آنگونه که مصرف کنندگان می خواهند بدست آنها برسانند . اگر قرار است آبنبات بجنورد نیز مانند گز اصفهان، سوهان قم، قطاب یزدو....بعنوان سوغات بجنورد معرفی گردد چاره ای جزء صنعتی کردن آن چه در زمینه تولید،و چه در زمینه بسته بندی و توزیع نیست . امروزه باید خریدار آبنبات بجنورد از ترکیبات، شیوه نگهداری و موارد مصرف آن آگاهی داشته باشد . دیگر زمانی نیست که انتظار داشته باشیم آبنبات را در بسته بندی های یک و نهایت نیم کیلوئی به فروش برسانیم . تولید کنندگان باید تلاش نمایند با شیوه های صنعتی ،از نظرشکل ، اندازه ورنگ تنوع در بسته بندی ایجاد نموده و مدت زمان ماندگاری این محصول را بالا برده و بتواند با ایجاد تنوع در موارد مصرف به توسعه این صنعت بپردازد .

این موارد در مورد سایر محصولات منطقه نیز صادق است . امروزه نبود صنایع بسته بندی مدرن یکی از چالشهای جدی این منطقه است . البته ذکر این نکته لازم است که عدم توجه به صنعت بسته بندی یکی از چالشهای جدی محصولات صادراتی جامعه ما بطور عام می باشد که در این منطقه بطور خاص خود را نشان می دهد. عدم توجه به بسته بندی مناسب در زمینه محصولات مختلف موجب گردیده تا ما بازار بسیاری از کالاها را در دنیا از دست بدهیم . امروزه زعفران ایران در دنیا به نام اسپانیا شناخته شده است . زیرا عمده زعفران ایران بصورت فله ای و یا در بسته بندی های نامناسب توسط این کشورخریداری وبا بسته بندی مناسب بنام این کشور به اکثر کشورهای دنیا و حتی منطقه جنوب شرق آسیا و ژاپن صادر می شود .

به هر حال آنچه بدان اشاره شد گوشه ای از حکایت تلخی است که در زمینه یسته بندی کالاها در کشور ما با آن دست به گریبان هستیم و امیدواریم با حرکتهای خوبی که سازمان توسعه تجارت در زمینه اجرای سیاستهای حمایتی از تولید کنندگان برای تکمیل خط تولید خود با یسته بندی مناسب شروع نموده ، شاهد راه اندازی واحدهای بسته بندی مدرن در اقصی نقاط کشور متناسب با محصولات تولیدی آن مناطق باشیم.و بتوانیم بدین وسیله ضمن اشتغالزایی مناسب بر ارزش افزوده کالاهای تولیدی خود بیافزائیم .

روانشناسی رنگ ها:

امروزه یکی از مباحث مهم در روانشناسی و بازاریابی بحث روانشناسی رنگ ها می باشد، زیرا ثابت شده است که رنگ انتخابی برای کالاها تاثیر بسیاری در جذب یا دفع مشتری ایفا می کند و شرکت های بزرگ تجاری امروزه با استفاده از کارشناسان خبره سعی می کنند از رنگ هایی استفاده کنند که با جذب مشتری بیشتر، سودآوری خود را تضمین کنند.

بسته بندی:

بسته بندی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در خرید مشتریان نقش دارد و بسیار دیده می شود که هزینه بسته بندی کالا بیش از هزینه تمام شده برای خود کالا می باشد.

نکته دیگر آنکه بسته بندی از لحاظ انباری، میزان جذابیت در دکور و بادوام بودن برای مشتری و فروشنده قابل اهمیت می باشد.

بدیهی است مدیران هر چه بیشتر به نقش بسته بندی و روانشناسی رنگ ها واقف باشند در تشخیص سلیقه مشتریان موفق تر خواهند بود.









سایر محصولات :
بسته بندی و نقش آن در بازاریابی و فروش 4ص

بسته بندی و...

کارآموزی عمران..

کارآموزی عمران.....

پاورپوینت در مورد تجزیه و تحلیل و مدلسازی سیستم

پاورپوینت در مورد تجزیه و تحلیل و...

تحقیق در مورد آسیب شناسى انقلاب اسلامى

تحقیق در مورد آسیب شناسى انقلاب...

برونگرایی ودرون گرایی

برونگرایی ودرون گرایی...

برنامه های ایران

برنامه های ایران...

پاورپوینت در مورد تثبیت فیزکی وانتقال مصدوم

پاورپوینت در مورد تثبیت فیزکی وانتقال...

کار ورزی در کشت و صنعت کارون شوشتر..

کار ورزی در کشت و...

برنامه های واکسیناسیون گاوهای شیری و گوشتی 10ص

برنامه های واکسیناسیون گاوهای شیری و...

آرمان های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی ره

آرمان های انقلاب اسلامی از دیدگاه...

پاورپوینت در مورد تازه ها و کاربردهای هوش مصنوعی

پاورپوینت در مورد تازه ها و...

برش عرضی ذهن

برش عرضی ذهن...

کارآموزی عمران، راه سازی ..

کارآموزی عمران، راه سازی...

بررسی هومئوستازیس

بررسی هومئوستازیس...

پاورپوینت در مورد تاریخ تحلیلی صدر اسلام

پاورپوینت در مورد تاریخ تحلیلی صدر اسلام...

پاورپوینتی در مورد اسیدها و خواص آنها

پاورپوینتی در مورد اسیدها...

بررسی هومئوستازیس با مقدمه

بررسی هومئوستازیس با مقدمه...

گزارش کارآموزی شرکت سنگ راه خوی احداث راه های روستایی منطقه قطور..

گزارش کارآموزی شرکت سنگ...

دانلود پروژه بررسی اثر بخشی حالت های عاطفی و هیجانی ، به عنوان مولفه های شخصیت یادگیرنده بررفتار ریاضی

دانلود پروژه بررسی اثر...

بررسی علل زنگ زدن فولاد

بررسی علل زنگ زدن...

پاورپوینت در مورد تایمر در میکرو کنترلرها ومیکروپروسورها

پاورپوینت در مورد تایمر...

تحقیق درباره مفهوم مدیریتword

تحقیق درباره مفهوم مدیریتword...

بررسی حقوق زن در اسلام 36 ص

بررسی حقوق زن در اسلام ...

طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی..

طرح مقدماتی کارخانه...

پاورپوینت در مورد بیکاری

پاورپوینت در مورد بیکاری...

بررسی تطبیقی قوه مجریه در ایران و آمریکا

بررسی تطبیقی قوه...

بررسی تطبیقی قوه مجریه در ایران و آمریکا 15ص

بررسی تطبیقی قوه مجریه...

پاورپوینت در مورد تابع و رویه 1

پاورپوینت در مورد تابع و رویه 1...

دانلود پاورپوینت فناوری های نوین ساختمانی

دانلود پاورپوینت فناوری های نوین...

بررسی میزان تاثیر آسیب دیدگی پوشش پلاستیکی لاشه های گوشت منجمد گاو بر بار میکروبی گوشت 17ص

بررسی میزان تاثیر...

کار آموزی پتروشیمی امیر کبیر واحد پلی اتیلن سبک خطی LLDPE..

کار آموزی پتروشیمی...

تحقیق درباره جوش قوس الکتریکی

تحقیق درباره جوش قوس الکتریکی...

بررسی میزان آشنایی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مهارتهای کامپیوتری

بررسی میزان آشنایی اعضاء هیات علمی دانشگاه...

پاورپوینت در مورد بینایی و شنوایی گزارش مردم سا لم تا سال 2010

پاورپوینت در مورد بینایی و...

بررسی الگوی سنی ازدواج در ایران

بررسی الگوی سنی ازدواج در ایران...

کار آموزی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه..

کار آموزی شرکت توزیع نیروی برق...

پاورپوینت در مورد تأثیر رسانه های جهانی بر هویت فرهنگی جوانان

پاورپوینت در مورد تأثیر رسانه های جهانی...

بررسی اختلالات گفتاری دانش آموزان ابتدایی

بررسی اختلالات گفتاری دانش آموزان...

فایل کارآموزی کنترل عملکرد تجهیزات در عملیات بهره برداری تصفیه خانه آب

فایل کارآموزی کنترل عملکرد تجهیزات در...

برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامی 16ص

برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد...

پروژه خودروهای سرانزا شرکت پارس خودرو..

پروژه خودروهای سرانزا شرکت...

پاورپوینت در مورد بینایی و شنوایی

پاورپوینت در مورد بینایی و...

انواع خانواده ها از نظر تربیت

انواع خانواده ها از...

باکتری

باکتری...

فایل گزارش کارآموزی کاردانی عمران کارهای عمومی ساختمان شرکت سایت

فایل گزارش کارآموزی کاردانی عمران کارهای عمومی...

بامیه 10ص

بامیه 10ص...

گزارش کارآموزی گروه شیمی شرکت لوله گستر اسفراین..

گزارش کارآموزی گروه...

پاورپوینت در مورد بیماری ms

پاورپوینت در مورد بیماری...

تحقیق در مورد بررسی ابعاد و ویژگیهای دولت الکترونیک

تحقیق در مورد بررسی...

باکتری تاژکها

باکتری تاژکها...

گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری 34 ص
گزارش کارگاه شرکت زیمنس قسمت روتور 65 ص
گزارش کارورزی شرکت هانی چاپ قم مهندسی شیمی گاز 120 ص
گزارش کارورزی در محل احداث پارک ناز 14 ص
گزارش کاراموزی ترانسفور ماتور قدرت گازی GIS ایمنی درانتقال 51 ص
طلا
طلاق
ساخت و تولید Manufacturing & pro 13 ص
شیر
لیست کارآفرینی word
گزارش کار‌آموزی کارگاه ریخته گری 34 ص
گزارش کارگاه شرکت زیمنس قسمت روتور 65 ص

کلمات کلیدی :نظر ولید کننده ازارهای مختلف متفاوت رای ازارهای مختلف واست مصرف کننده سته ندی ازارهای مختلف ولید کننده سته ندی مصرف کننده اشته اشد مصرف کنندگان نگرش مبتنی بنبات جنورد نمی واند ولیدی کننده بنبات ازارهای مروزه کنندگان منطقه یدگاه نماید
  • ۹۶/۰۷/۲۸
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی