ldaily

  • ۰
  • ۰

گزارش کارآموزی بازاریابی شرگت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

دانلود گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 87

عناوین اصلی فصل ها و بخش هایی از متن گزارش:

فصل اول:آشنایی با مکان کارآموزی

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

یکى از شرکتهاى فرعی و عمده شرکت ملّى پالایش و پخش فرآورده هاى نفتى ایران است.

این شرکت با بهره گیری از تخصص و خدمات پنج هزار نفر نیروی انسانی عهده دار تامین نفت خام خوراک پالایشگاه های کشور از مبادی تولید داخل و کشورهای حوزه دریای خزر ( سوآپ ) و همچنین انتقال فرآورده های استحصالی از پالایشگاه ها و فرآورده های وارداتی از مبادی جنوب و شمال به انبارهای متصل به خطوط لوله در سطح کشور است.سیستم مخابرات مستقل صنعت نفت نیز زیر نظر این شرکت به منظور پشتیبانی و حصول اطمینان از عملیات انتقال پایدار و ایمن به موازات شبکه عظیم خطوط لوله در حال بهره برداری است.

شرکت خطوط لوله و مخابرات فعالیت های خود را از طریق 11 منطقه عملیاتی خوزستان، لرستان، مرکزی، تهران، شمال شرق، فارس، شمال غرب، اصفهان، غرب، جنوب شرق، و شمال به انجام می رساند.

مدیریت خطوط لوله

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با برخورداری از طولانی ترین شبکه خطوط لوله انتقال مواد نفتی در خاور میانه، نفت خام را از مبادی تولید و پایانه نکا دریافت و به پالایشگاه ها انتقال می دهد.از سوی دیگر بخش عمده فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله برای مصرف داخلی ارسال می شود.علاوه بر این بخشی از خوراک کارخانجات پتروشیمی به وسیله خطوط لوله تامین می شود.

میزان کارکرد شرکت خطوط لوله و مخابرات بیش از 53 میلیارد تن کیلومتر در سال است.این عملیات با بهره گیری از امکانات زیر انجام می پذیرد :

حدود 12500 کیلومتر خطوط لوله 4 تا 36 اینچ

  • 175 مرکز انتقال نفت، ایستگاه فشارشکن، تاسیسات انتهایی
  • 163 دستگاه توربین
  • 181 دستگاه الکتروموتور فشار قوی
  • 300 ایستگاه حفاظت کاتدیک
  • 1350 هزار اسب بخار قدرت نصب شده در مراکز انتقال نفت و تاسیسات
  • 299 دستگاه تلمبه های اصلی تقویت فشار

24 دستگاه توربو ژنراتور

فصل دوم:

بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

بازاریابی

در متون مدیریتی، بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده است، که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.

این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه می‌توان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته‌های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.

در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌های خرید نقش قیمت پراهمیت‌تر می‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.

مقدمه:
بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری ازفناوری روز از الزامات اساسی است.
بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر وضروری سرمایه داری است.البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود ، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.
بازار یابی :
بازاریابی اثر بخش به عـنوان ساختن چیـزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیـر می شود.
سازمانهایی که آنجه را که تولید می کنند می فروشند محصول مدار هستند یعنی ابتدا محصول را تولید می کنند و سپس بـرای محصولات خود به دنـبـال مـشـتـری هـسـتـنـد و به بازار یابی بعـنوان وسـیله ای برای ترغیب مشتـریان به خـریــد می نگرند. موفق ترین سازمانها آنهایی هستند که آنجه را که می توانند بفروشند تولید می کنند ، آنها مشتری مدار هستند یعنی در پاسخ به نیازهای مشتری محصولات و خدمات خود را عـرضه می کنند.
در نتیجه بازاریابی را می توان ، به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاها با نیازها و خواسته های بازار تعریف کرد و بازاریابی فعالیت هایی چون برنامه ریزی و قیمت گذاری و توزیع تبلیغات و معرفی محصولات را شامل می شود.
شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :
1)
شرکت های پیشرو
2)
شرکت های پیرو
3)
شرکت های ایستا
شرکت های پیشرو:
شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.
شرکت های پیرو:
خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.
شرکت های ایستا:
همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.
ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :
1)
محصولات product
2)
قیمت price
3)
مکان place
4)
تبلیغات promation
یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.
برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.
قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.
پنمین P آمیزۀ بازاریابی روابط عمومی Poblic Reations :
برای موفقیت در امر بازاریابی ارائه یک تصویر خوب یک پیش نیاز تلقی می شود مثلا با حمایت از یک مرکز خیریه یا یک رویداد ارزشمند مشابه و معرفی آن به عموم جایگاه قوی تری برای خود فراهم کنید.
استفاده از اطلاعات در زمینه بازاریابی :
به عنوان مثال اگر شرکت تولید کننده پوشاک آقایان به این نتیجه برسد که 75% مشتریان بانوان هستند پس معلوم می شود که مردان خرید پوشاک خود را به مادران،همسران، و نامزد خود محول می کنند، در چنین حالتی بهتر است به جای آقایان ، بانوان هدف آگهی های تبلیغاتی قرار بگیرند.

نیازها و انتظارات :
مشتریان نیازها و انتظاراتی دارند که لازم است از جانب سازمانها در نظر گرفته شوند.
نیاز یعنی آنچه که مشتری به برآورده شدن آن احتیاج دارد.
انتظار یعنی آنچه که مشتری به طور حتم به آن نیاز ندارد ولی توقع دارد که آن را داشته باشد.
مدیریت تجربه مشتری یا CEM :
فرآیندی که همه تجربیات مشتری از یک محصول یا یک شرکت را زیر نظر دارد و آن را بصورت استراتژیک مدیریت می کند. بدین منظور از رویکردهای متفاوت همچون نام و نشان تجاری ، تنوع محصول ، بخش بندی بازار و روابط عمومی بازاریابی ، شامل مدیریت روابط عمومی مشتری ورضایت مندی مشتری اســتـفاده می شود.
هدف نهایی CEM غلبه بر موانع و شکاف بین حرف و عمل است که از طریق بازنویسی فرمول های اصول اولیه بازار یابی انجام می شود و در نهایت می توان گفت که CEM به چهار جنبه از مدیریت بازاریابی تاکید می کند.
تمرکز بر تمام جنبه های مرتبط با مشتری.
ترکیب موشکافی و خلاقیت.
توجه همزمان به برنامه ریزی و اجرای برنامه های داخلی و خارجی.
مراحل اساسی برای یک تبلیغات موفق عبارتند از :
1) جلب توجه
2)
تحریک خواسته ها
3)
ایجاد علاقه
4)
جلب اعتماد
5)
حرکت زایی
جلب توجه :
از یک طرح بدیع ، رنگ ثابت و حروف بزرگ وتصویر اثر گذار برای برای جلب توجه استفاده کنید.
تحریک خواسته ها :
با طرح یک موضوع جذاب کاری کنید که مشتریان تحریک شوند و به طرف موضوع جلب شوند و محصول را به وی گوشزد کنید.
ایجاد علاقه:
به محصول رنگ و لعاب بدهید و مزایای چنین خریدی را بشمارید و امتیازات ارزش محصول را به وی گوشزد کنید.
جلب اعتماد:
با ارایه دلیل محکم و قانع کننده ، مشتری را متقاعد کنید به آنچه می فروشید احتیاج دارند.
حرکت زایی:
با عباراتی نظیر عرضه کوتاه مدت مشتری را وادار به اقدام کنید ، می توان تلفن رایگان ، پرداخت از طریق کارت اعتباری و ... مشتری را راحت تر به حرکت در آورید.
انگیزه :
برای جلب مشتری و بازاریابی موفق باید عامل انگیزه را در نظر گرفت برای مثال دو نفر مشتری یک کافی شاپ هستند اما انگیزه های متفاوت دارند مثلا یکی به خاطر این از این مکان استفاده می کند که مکان دنج و راحتی است و چند لحظه ازمحل کار وی فاصله دارد و دیگری مسافت زیادی را طی می کند زیرا در این محل سیگار کشیدن ممنوع است .
مورد دیگر رسیدگی به شکایات است این مورد را جدی تلقی کنید مشتریانی که شکایتی دارند و نسبت به شکایت آنها رسیدگی شده وفادارتر هستند.
مورد دیگر برای بازاریابی پرورش وفاداری است:
مشتریان باید دلیلی برای وفادار ماندن داشته باشند . ارایه محصولات و خدمات عالی کافی نیست از افراد به خاطر اینکه مشتری شما هستند تشکر کنید تا آنها احساس احترام وارزش کنند. معاشرت بت افراد نگرش آنها را نسبت به شما تغییر می دهد.
رقیبان :
در مورد رقیبان خود به بررسی و مطالعه بپردازید شاید با این کار برخی از ایده های آنها را نسخه برداری کنید و با تلفیق ایده های خود و آنها روشهای مناسبی را برای بازاریابی بیابید . ایده های برتر شرکت های دیگر را اقتباس کرده و با انجام این ایده ها توان خود را بالا ببرید.
نام مناسب :
نام مناسب کمک قابل توجهی به فروش محصولات و خدمات می کند . نامی انتخاب کنید که دیگران نتوانند از آن استفاده کنند و در سایر زبانها قابل تلفظ باشند و ترجمه آنها بار منفی نداشته باشد و املای ساده داشته باشد.

فصل سوم:نتیجه گیری و پیشنهادات









سایر محصولات :
گزارش کارآموزی بازاریابی شرگت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

گزارش کارآموزی بازاریابی شرگت خطوط لوله...

مارگزیدگی

مارگزیدگی...

تحقیق در مورد مدیریت و اقتصاد word

تحقیق در مورد مدیریت و اقتصاد word...

دانلود نصب‌ و راه‌ اندازی‌ آسانسور آسانسور سازی برج پیما

دانلود نصب‌ و...

آئین زندگی 17 ص1

آئین زندگی 17 ص1...

بررسی تاثیر کاربرد نانو سیلیس بر خصوصیات مکانیکی بتن

بررسی تاثیر کاربرد نانو سیلیس بر...

تحقیق در مورد جنگ جهانی دوم و تاثیر آن بر ایران

تحقیق در مورد جنگ...

کاربرد نانو در وسایل آرایشی و بهداشتی و داروها

کاربرد نانو در...

دانلود نصب، راه اندازی و طراحی آسانسور

دانلود نصب، راه اندازی و طراحی آسانسور...

آئین زندگی 17 ص

آئین زندگی 17...

قلب

قلب...

تحقیق در مورد جنگ به روایت سردار حاج محمد کوثری

تحقیق در مورد جنگ به روایت سردار...

آئیآئین کار ساختمان، تاسیسات، تجهیزات فنی بهداشت و نگهداری سردخانه 25ص

آئیآئین کار ساختمان، تاسیسات، تجهیزات فنی بهداشت...

دانلود میکروفن

دانلود میکروفن...

تحقیق در مورد مدیریت و اقتصاد گاوداری word

تحقیق در مورد مدیریت و...

قلب انسان

قلب انسان...

تحقیق در مورد جنگ احد

تحقیق در مورد...

فیزیک پزشک 0712

فیزیک پزشک 0712...

بدمینتون 40 ص

بدمینتون 40 ص...

دانلود میدان نفتی لب سفید خام

دانلود میدان نفتی لب سفید...

دانلود گزارش کارآموزی برق، اصلاح سیستم برق فشار ضعیف

دانلود گزارش کارآموزی برق، اصلاح...

تحقیق در مورد فقر و نابرابری در اقتصاد جهانی word

تحقیق در مورد فقر و نابرابری در...

فیزیولوژی 0710

فیزیولوژی 0710...

تحقیق در مورد جمجمه

تحقیق در مورد جمجمه...

دانلود مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی

دانلود مواد شیمیایی مورد...

فوریتهای در آسیبهای حرارتی

فوریتهای در آسیبهای حرارتی...

دانلود مزون عروس طناز

دانلود مزون عروس طناز...

دانلود تحقیق درباره عسل

دانلود تحقیق درباره عسل...

تحقیق در مورد جلب شخص ثالث

تحقیق در مورد جلب شخص ثالث...

فهرست رابطه بین افت تحصیلی و سلامت روانی

فهرست رابطه بین افت تحصیلی و سلامت...

فهرست اشعه لیزر

فهرست اشعه لیزر...

تحقیق در مورد جـلـبکـهای خوراکی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد شاخص word

تحقیق در مورد شاخص word...

دانلود گزارش کارآموزی نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی

دانلود گزارش کارآموزی...

دانلود مرکز آفرینش هنری یزد

دانلود مرکز آفرینش...

فلومازنیل

فلومازنیل...

تحقیق در مورد جغرافیای طبیعی

تحقیق در مورد جغرافیای طبیعی...

فشار خون

فشار خون...

دانلود محصولات لبنی می ماس

دانلود محصولات لبنی می ماس...

انواع خانواده ها از نظر تربیت 27 ص

انواع خانواده ها از نظر تربیت...

تحقیق در مورد سرمایه اجتماعی word

تحقیق در مورد سرمایه اجتماعی word...

تحقیق در مورد جریان شناسی جناح های سیاسی

تحقیق در مورد...

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری شرکت ایزوگام سامان گستر دلیجان

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری...

فشار خون چیست

فشار خون چیست...

نمونه فرم رزومه cv آماده برای مصاحبه آزمون دکتری با فرمت وردword

نمونه فرم رزومه ...

دانلود مجموعه دولتی گاوداری هنرستان شهید بهشتی

دانلود مجموعه دولتی گاوداری...

آموزش اسکی 16 ص

آموزش اسکی 16 ص...

فرآیند پرستاری

فرآیند پرستاری...

تحقیق در مورد جایگاه ویژه کارآفرینان

تحقیق در مورد جایگاه ویژه کارآفرینان...

تحقیق در مورد سازمان تجارت جهانی WTO word

تحقیق در مورد سازمان...

خلاصه کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر علی اکبر سیف با نمونه سوال .
دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر
دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس اهرم چیست؟.
دانلود درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی با جمع های اساسی نوع دوم.
خلاصه کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر علی اکبر سیف با نمونه سوال .
دانلود درس پژوهی ریاضی پایه چهارم ابتدایی آموزش مفهوم کسر
دانلود درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی با جمع های اساسی نوع دوم.
دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس اهرم چیست؟.
پاورپوینت چگونه وضو بگیریم؟ .
طرح توجیهی شرکت کناف .
توضیحات بیشتر - دانلود
فایل پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی روحانی رانکوهی.
فایل پاورپوینت شیوع مشکلات روانی، خانوادگی و اجتماعی و بیماری ایدز.
فایل پاورپوینت شیمی آلی (1) فصل دوم: الکان ها.
فایل پاورپوینت شیمی الی وعطرها.
فایل پاورپوینت شی‌گرایی در مهندسی نرم‌افزار.
فایل پاورپوینت در مورد شیر.
فایل پاورپوینت «شهر و آموزش».
فایل پاورپوینت شهر باستانی همدان.
فایل پاورپوینت شهادت آب.
فایل پاورپوینت شناسنامه و نمودار مراحل انجام کار تولیدات گیاهی مدیریت باغبانی.

کلمات کلیدی :شرکت خطوط لوله مدار هستند یعنی شرت خطوط لوله زارش کارآموزی بازاریابی خطوط لوله بازار یابی بازاریابی صنعتی شرکت های مخابرات نفت بازاریابی مصرفی بازاریابی مشتری محصول بازار صنعتی محصولات مشتریان تولید مخابرات
  • ۹۶/۰۷/۳۰
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی